Przygotowanie do XIX Olimpiady Informatycznej

Prowadzący

Karol Pokorski
Jakub Sygnowski

Opis

Zajęcia będą w formie trzech dni warsztatów. Każdy dzień będzie się dzielił na część wykładową i rozwiązywanie zadań.

Program zajęć

Tematy, które zamierzamy poruszyć w kolejnych dniach to:
1. technikalia i strategia + wyszukiwanie binarne
2. programowanie dynamiczne
3. wstęp do teorii grafów
Jesteśmy jednak skłonni do dostosowania się do woli uczestników. Jeśli chcecie posłuchać o czymś innym - nie wahajcie się pisać. Przy ostatecznym doborze planu weźmiemy również pod uwagę wyniki kwalifikacji.

Warte uwagi jest to, że chociaż warsztaty generalnie będą przygotowywały do Olimpiady i rozwiążemy kilka(naście) zadanek to osoby zainteresowane czystą algorytmiką na pewno też się nie zawiodą.

Różnicą w stosunku do poprzednich warsztatów (z poprzedniego roku) jest ich czas trwania. Warsztaty będą krótsze, będą się skupiały na mniejszej ilości materiału, za to bardziej dokładnie (w miarę możliwości). Spróbujemy też nakreślić zmiany jakie powoli obserwujemy w kształtowaniu się Olimpiady. Tego typu wskazówki mogą się przydać podczas przygotowań do olimpiady jak i oczywiście już samego występu.

Wymagania

Typowy uczestnik naszych warsztatów powinien mieć już pewne doświadczenie z konkursami programistycznymi (w szczególności znać jakiś język programowania [najlepiej C++, ale warsztaty będą raczej language-independent]). Przygotowania w szczególności (ale absolutnie nie tylko) polecamy tym, którzy będą walczyli o wejście do finału w kolejnych latach. Generalnie nie wymagamy wiele - zdajemy sobie sprawę, że warsztaty są po to, by się czegoś nowego nauczyć i by doskonalić swoje umiejętności, a nie żeby już wszystko od razu umieć.
(Postanowiliśmy jednak nie zamykać warsztatów dla ludzi, którzy mają już tytuł finalisty).

Zadania kwalifikacyjne

Kwalifikacja na warsztaty będzie poprzez automatyczny system sprawdzający: solve.edu.pl. Do rozwiązania będzie 6 zadań o zróżnicowanym poziomie (będą łatwe jak i trudniejsze). Poziom zadań na samych warsztatach może być trudniejszy, natomiast będą one dokładnie tłumaczone, a część zadaniowa będzie poprzedzona przygotowaniem teoretycznym.

Każde zadanie jest oceniane automatycznie na zestawie testów w skali 0-100. Oceniana jest poprawność i efektywność rozwiązania. Dokładniejsze informacje odnośnie tego jak oceniamy zgłoszenia proszę uzyskać tutaj: http://www.oi.edu.pl/l/82/ . Analogicznie będzie wyglądała ocena na warsztatach w części zadaniowej.

Dla osób, które uzyskają najwyższe wyniki z kwalifikacji wśród uczestników warsztatów przewidziane są małe nagrody rzeczowe (postaci czekolady itp.).

Nie jest konieczne rozwiązanie wszystkich zadań, czy połowy, czy trzech czwartych. Progu jednak nie publikujemy, zachęcamy do zmierzenia się z zadaniami i uzbierania solidnej liczby punktów. Na pewno próg jest wyższy niż 100 i niższy niż 300. Jeszcze raz jednak zachęcamy do maksymalizowania wyniku kwalifikacji.

Zadania są już gotowe, zapraszamy do kwalifikacji.

Dodatkowe informacje

Wymagane jest posiadanie własnego komputera (w szkole jakieś są, ale ciężko na nich cokolwiek zdziałać).
Wszelkie pytania proszę zadawać na lp.ude.evlos|iksrokop#lp.ude.evlos|iksrokop