Karolina Soltys - 5 propozycji wykladow okolo-algorytmicznych

Wykłada: Karolina Sołtys

Będę bardzo wdzięczna za wszelkie uwagi nt. tego, których z tych wykładów chcecie posłuchać. Wszystkie moje wykłady wymagają od słuchaczy elementarnej ogłady algorytmicznej.

Temat: 1. Zastosowanie macierzy w algorytmach grafowych
Czas trwania: 1-1.5h
Opis: Opowiem o sprytnym sposobie zliczania drzew rozpinających w grafach za pomocą liczenia wyznacznika pewnej macierzy oraz o podobnym podejściu do zliczania doskonałych skojarzeń. Jeśli starczy czasu (i jeśli się zdążę douczyć ;) ) przedstawię może jeszcze inne zastosowania macierzy.
Wymagania: Elementarna znajomość algebry liniowej (ewentualnie mogę przeprowadzić krótkie przeszkolenie z mnożenia macierzy i liczenia wyznacznika).
Komentarze:

Temat: 2. Algorytmy uliniawiania sekwencji genetycznych
Czas trwania: 1h
Opis: Przedstawię algorytm Smitha-Watermana oraz algorytm BLAST - oba służą do uliniawiania sekwencji genetycznych (sprawdzania, jak podobne są dwie sekwencje)
Wymagania: brak
Komentarze: być może niektórzy znają to z dawnych warsztatów Funduszu/referatu na kole Pasjonatów, jeśli tak, to proszę protestować!

Temat: 3. Algorytmy aproksymacyjne
Czas trwania: 1h
Opis: Pokażę wybór najbardziej smakowitych algorytmów aproksymacyjnych, ewentualnie okraszę go nieco teorią aproksymacji.
Wymagania: brak
Komentarze:

Temat: 4. Programowanie współbieżne
Czas trwania: 1h
Opis: Krótki wstęp do programowania współbieżnego - skompresowane kilka najważniejszych wykładów z przedmiotu Programowanie Współbieżne na MIMUWie. Dla młodszych jest to być może jedyna szansa na zapoznanie się w najbliższym czasie z tą ciekawą tematyką (PW z tajemniczych powodów przenosi się od przyszłego roku na etap magisterski), dla starszych - niestety, nudna powtórka… Ewentualnie mogę się douczyć czegoś, czego nie było na wykładzie,- ale może to być zbyt trudne bez wstępu.
Wymagania: brak
Komentarze:

  • Mnie najbadziej interesowałoby zastosowanie macierzy (jeśli tylko zrobisz przeszkolenie z mnożenia macierzy) oraz programowanie współbieżne (z tym nigdy nie miałem do czynienia, a wydaje się być ciekawe). mitrandir77